Graphic of A E T N Logo Graphic of P B S logo

On the Front Row with Damn Bullets

Loading the player...

Critically lauded roots-rock band Damn Bullets includes Joe Sundell, DJ Bennett and Graeme Higgins who play a blend of early rock and roll, ragtime blues, folk, bluegrass and country. Damn Bullets bring both classical training and folk sensibilities together with their three-part harmonies.

TRANSCRIPT

APPLAUSE] 

WELL, THANKS FOR THAT WONDERFUL RECEPTION, EVERYBODY. WOW. WE'RE GOING TO GET STARTED IN JUST A SECOND. I'VE GOT TO GET MY HARMONICA. OH, IT'S RIGHT HERE. I'VE GOT TO GET MY HARMONICA. OH, IT'S RIGHT HERE.  [LAUGHTER] THIS IS CALLED THE RAMBLER. THIS IS ONE I WROTE WITH MY GOOD FRIEND, PAUL MORPHIS, WHO COULDN'T BE WITH US TONIGHT, SO YOU ALL PRAY FOR HIM. COULDN'T BE WITH US TONIGHT, SO YOU ALL PRAY FOR HIM. READY? ♪  OCEAN'S DEEP AND THE MOUNTAIN'S HIGH GONNA RAMBLE THIS WORLD TIL THE DAY I DIE LEMME TELL YOU WHY I GOTTA SEE WHAT'S AROUND EVERY CORNER AND RIGHT IN FRONT OF ME ♪  SOME FOLKS SAY YOU GOT TO GET THERE FAST BUT THE RAMBLER KNOWS YOU GOTTA MAKE IT LAST HE CAN'T BE ASKED TO HURRY ON HE'S GOTTA KEEP ON MOVING TO A PLACE HE HASN'T GONE HE MIGHT BE WORRIED FOR A MINUTE, BUT HE WON'T BE WORRIED LONG. LONG.  WHAT KINDA WOMAN DOES A RAMBLER NEED ONE THAT'LL LOVE HIM AND LET HIM LEAVE AND NEVER GRIEVE HE'S GONE AWAY SHE'LL LET HIM IF HE PLEASES BUT SHE WON'T ASK HIM TO STAY ♪ BUT SHE WON'T ASK HIM TO STAY ♪ WELL I HAD ME A WOMAN FOR 16 DAYS BUT SHE TOLD ME TO QUIT MY RAMBLING WAYS SO I COULDN'T STAY ONE MINUTE MORE I PACKED MY BAGS FOR THE STATION AND I WALKED RIGHT OUT THE DOOR ♪  SDWLIVRJT A WORRIED MAN PASS THE TIME AWAY KEEP ON WORKING BOTH NIGHT AND DAY BUT A RAMBLING MAN IS HERE AND GONE HE MIGHT BE WORRIED FOR A MINUTE HE MIGHT BE WORRIED FOR A MINUTE BUT HE WON'T BE WORRIED LONG ♪  WHEN A RAMBLER LEAVE THIS EARTHLY ROAD HE'LL SET HIS FEET UPON THE STREETS OF GOLD AND THOSE STORIES TOLD WILL ALL BE TRUE HE'LL FIND HIS PIECE OF HEAVEN WILL ALL BE TRUE HE'LL FIND HIS PIECE OF HEAVEN AND HIS JOURNEY WILL BE THROUGH ♪ ♪   [CHEERS AND APPLAUSE] 

THANK YOU. SHE TOLD US WHEN WE WERE COMING UP, SHE'S LIKE SOME OF THE PEOPLE WANT TO DANCE TONIGHT, SO THAT'S GOOD. THAT WAS THEM OVER THERE. YEAH. ALL RIGHT. FREIGHT TRAIN. ALL RIGHT. FREIGHT TRAIN. IN E. ♪  FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON AS LONG AS I KEEP ROLLING ON ♪  WHEN I DIE PLEASE BURY ME DEEP DOWN AT THE FOOT OF CHESTNUT STREET SO I CAN HEAR OLD NUMBER NINE STREET SO I CAN HEAR OLD NUMBER NINE AS SHE GOES ROLLING BY ROLLING SO FAST FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON ROLLING SO FAST I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON AS LONG AS I KEEP ROLLING ON ♪  WHEN I'M DEAD AND IN MY GRAVE NO MORE GOOD TIMES WILL I CRAVE LAY A STONE AT MY HEAD AND FEET TELL THE WORLD THAT I'VE GONE TO SLEEP FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON ROLLING SO FAST I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON AS LONG AS I KEEP ROLLING ON ♪  FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST FREIGHT TRAIN FREIGHT TRAIN ROLLING SO FAST I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON AS LONG AS I KEEP ROLLING ON ♪  I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON ♪  I DON'T CARE WHAT TRAIN I'M ON AS LONG AS I KEEP ROLLING ON  [CHEERS AND APPLAUSE] 

ALL RIGHT. THAT WAS GREAT. WELL, WE HAD A LOT OF DANCERS OVER ON THIS SIDE AND HAD A LOT OF DANCERS OVER HERE. HOW ABOUT YOU FOLKS IN THE MIDDLE? OH, OKAY. THEY TOLD YOU ALL NOT TO GET UP. YEAH, THAT WOULD BLOCK THE SHO SHOT. THAT'S MY FAMILY OVER THERE.  [APPLAUSE] EVERYBODY GIVE BILL A BIG ROUND OF APPLAUSE. HE DID A GREAT JOB.  [CHEERS AND APPLAUSE] HE BARELY EVEN HEARD ANY OF THESE SONGS. THAT'S NOT TRUE. THESE SONGS. THAT'S NOT TRUE. HE'D HEARD A LOT OF THEM. TIME FOR THE ELECTRIC PORTION OF THE SHOW. THIS IS GOING TO START OFF WITH A SONG WRITTEN BY MY BROTHER, JACK SUNDAYLE, WHO IS ACTUALLY -- SUNDELL, WHO IS ACTUALLY IN THE AUDIENCE TONIGHT RIGHT OVER THERE. THIS IS A SONG THAT JACK WROTE WHEN HE WAS -- THERE WAS THIS LADY NAMED MARGARET, AND SHE HAD A GREAT DAUGHTER THAT HE WAS REALLY INTERESTED IN, BUT SHE DIDN'T WANT HIM TO TALK TO HER DAUGHTER, SO HE WROTE HER THIS SONG, MISS MARGARET. HER DAUGHTER, SO HE WROTE HER THIS SONG, MISS MARGARET. HERE IT IS. ♪  OOH MISS MARGARET I LOVE YOUR DAUGHTER I LOVE YOUR DAUGHTER LIKE A FISH LOVES WATER MISS MARGARET LEMME TELL YOU HOW I LOVE THAT GIRL OOH MISS MARGARET I LOVE YOUR DAUGHTER BUT I CAN'T GET PAST THOSE LET ME SHOW YOU THIS RING I BOUGHT HER. MISS MARGARET. MISS MARGARET. OOH LEMME TELL YOU OOH LEMME TELL YOU OOH LEMME SPEAK MY MIND YOU CAN COMB THIS LAND WITH A FRYING PAN BUT A GIRL LIKE THAT IS HARD TO FIND OOH MISS MARGARET I LOVE YOUR DAUGHTER BUT I CAN'T GET PAST THOSE TRICKS YOU TAUGHT HER MISS MARGARET OOH MISS MARGARET OOH LEMME TELL YOU OOH LEMME THIS TIME AROUND I'M RIGHT ON TARGET THIS TIME AROUND I'M RIGHT ON TARGET MISS MARGARET OOH MISS MARGARET ♪  OOH LEMME TELL YOU OOH LEMME TELL YOU TELL YOU IF I CAN I'M AIN'T WAITING OR HESITATING TIL SHE'S MY WOMAN AND I'M HER MAN TIL SHE'S MY WOMAN AND I'M HER MAN OOH, MISS MARGARET. ♪  OOH LEMME TELL YOU OOH LEMME TELL YOU OOH LEMME SPEAK MY MIND YOU CAN COMB THIS LAND WITH A FRYING PAN BUT A GIRL LIKE THAT IS HARD TO FIND OOH MISS MARGARET I LOVE YOUR DAUGHTER SHE'S THE SWEETEST THING IN THE WHOLE WIDE WORLD. MISS MARGARET, MISS MARJOREE, I LOVE THAT WOMAN  WHY CAN'T YOU SEE? MISS MARGARET. MISS MARGARET. OOH, MISS MARGARET.  ♪  ♪   [CHEERS AND APPLAUSE] 

THANK YOU. ♪  GOTTA GET A MOVE ON BEFORE DAYBREAK CAUSE YOU KNOW I'VE WAITED HERE TOO LONG WELL, I DON'T WANNA HEAR WHAT YOU'D SAY  CAUSE THERE'S NOTHING TO KEEP ME FROM MOVING ALONG I DON'T CARE WHAT THEY SAY ABOUT ME CAUSE I KNOW I AIN'T DOING YOU WRONG ALL I NEED IS ONE MORE KISS BEFORE I LEAVE YOU TO CARRY ME BACK TO THE DAYS OF OLD HOW DID YOU THINK I COULD BELIEVE YOU WHEN ALL WE EVER HAD WAS FOOL'S BELIEVE YOU WHEN ALL WE EVER HAD WAS FOOL'S GOLD ♪  STILL LOVE YOU BABY PLEASE UNDERSTAND EVEN AFTER ALL THE THINGS YOU DO YOU SAY YOU'LL NEVER FIND ANOTHER MAN BUT BABY BELIEVE IT HURTS ME TOO WELL, ALL I NEED IS ONE MORE KISS  BEFORE I LEAVE YOU  TO CARRY ME BACK TO THE DAYS OF OLD  HOW DID YOU THINK I COULD BELIEVE YOU  WHEN ALL WE EVER HAD WAS FOOL'S GOLD  WHEN ALL WE EVER HAD WAS FOOL'S GOLD ♪  SO I'M WALKING DOWN THAT HIGHWAY WON'T LET NOBODY BOTHER ME YOU ALWAYS SAID I DID THINGS MY WAY BUT YOU NEVER THOUGHT TO LET ME BE I STILL LOVE YOU BABY BELIEVE ME BUT I JUST CAN'T LIVE WITH THESE CHAINS ON ME ALL I NEED IS ONE MORE KISS BEFORE I LEAVE YOU  TO CARRY ME BACK TO THE DAYS OF OLD  HOW DID YOU THINK I COULD BELIEVE YOU  WHEN ALL WE EVER HAD WAS FOOL'S GOLD  ♪  THAT'S ALL WE EVER HAD  THAT'S ALL WE EVER HAD  ALL WE EVER HAD WAS FOOL'S GOLD  ♪ GOLD  ♪   [CHEERS AND APPLAUSE] 

WELL, THAT WAS CALLED FOOL'S GOLD, AND NOW WE'VE GOT ANOTHER ONE HERE. FOOL'S GOLD, AND NOW WE'VE GOT ANOTHER ONE HERE. THIS IS GOOD TIME CHARLIE. ♪  COME GATHER ROUND PEOPLE LET ME TELL YOU ABOUT GOOD TIME CHARLIE COME WALKING AND THE SUN DO SHINE THAT GOOD TIME CHARLIE COME WALKING AND THE SUN DO SHINE. HE GOT THE GREASE BACK HAIR 100 DOLLAR SUIT WALKING CANE AND HIS DANCING SHOES GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN TOWN AGAIN GOOD TIME CHARLIE HAD A SUGAR MAMA MAMA THIS HE COULDN'T KEEP OFF HIS MIND. SHE WAS A BROWN SUGAR MAMA THAT HE COULDN'T KEEP HER OFF HIS MIND. WELL, HIS CANE FLEW UP WHEN HE GIVE HER A KISS. LOVE SO STRONG SHE COULD HARDLY MISS THAT GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN TOWN AGAIN. BACK IN TOWN AGAIN. ♪ ♪ GOOD TIME CHARLIE WAS BORN IN INDIANA IN A BOOM TOWN BUT HE COULDN'T STAY THAT LONG IT WAS A BOOM TOWN BABY, BUT YOU KNOW HE COULDN'T STAY THAT LONG. HE STARTED WALKING WHEN THE SUN DID SHINE THE BOOK OF REVELATIONS WAS ON HIS MIND GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN HIS MIND GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN TOWN AGAIN GOOD TIME CHARLIE HAD A GOOD TIME OVER THERE IN MEMPHIS ON A ONE NIGHT RIDE THAT GOOD TIME CHARLIE HAD A GOOD TIME ON THAT ONE NIGHT RIDE. HE WAS SITTING ON THE STEEPLE WITH THE PREACHER BELOW CALLING OUT THE NAME OF ALL THE PEOPLE HE KNOW GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN PEOPLE HE KNOW GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN TOWN AGAIN ♪  WELL I NEVER SEEN ANOTHER GOOD TIME FELLA COME WALKING ON A SUNNY DAY. MY, MY, MY, WELL, THAT GOOD TIME CHARLIE CAME WALKING ON A SUNNY DAY. WELL, GOOD TIME CHARLIE NEVER MADE NO SIN THAT COULDN'T BE FORGIVEN BY HIS GOOD TIME FRIEND. THAT'S GOOD TIME CHARLIE BACK IN TOWN. YEAH. THAT GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN TOWN AGAIN. THAT GOOD TIME CHARLIE'S BACK IN TOWN AGAIN.  [CHEERS AND APPLAUSE] 

GEORGIA BROWN. THIS IS GOING TO FEATURE OUR AMAZING DRUMMER AND PERCUSSIO PERCUSSION IST BACK HERE, GRAEME HIGGINS. PERCUSSION IST BACK HERE, GRAEME HIGGINS.  [CHEERS AND APPLAUSE] (DRUM ROLL) (DRUM ROLL) ♪  IT'S THAT MEAN OLD GEORGIA BROWN MEANEST WOMAN IN THE WHOLE DAMN TOWN MEAN OLD MEAN OLD GEORGIA BROWN IT'S THAT MEAN OLD GEORGIA BROWN MEANEST WOMAN IN THE WHOLE DAMN TOWN MEAN OLD MEAN OLD GEORGIA BROWN SHE'S THE PRETTY LITTLE GIRL BUT SHE'S MEANER THAN A TIGER MEAN OLD GEORGIA BROWN. SHE GOT THE LONG CURLY HAIR BUT I NEVER SEEN A WOMAN LIKE THAT MEAN OLD, MEAN OLD GEORGIA BROWN. IT'S THAT MEAN OLD GEORGIA BROWN MEANEST WOMAN IN THE WHOLE DAMN TOWN MEANEST WOMAN IN THE WHOLE DAMN TOWN MEAN OLD MEAN OLD GEORGIA BROWN (HARMONICA) (HARMONICA) ♪ (DRUM SOLO) (DRUM SOLO)  [CHEERS AND APPLAUSE] 

GRAEME HIGGINS.  [CHEERS AND APPLAUSE] 

GRAEME HIGGINS.  [APPLAUSE] (DRUM ROLL) (DRUM ROLL) ♪  

ALL THE WAY FROM PARIS FRANCE, I NEVER SEEN A WOMAN THAT LIKES TO DANCE  LIKE MEAN OLD MEAN OLD GEORGIA BROWN  SHE GOT THE LONG CURLY HAIR NO IRON COULD PRESS  AND I NEVER SEEN A WOMAN FILL UP HER DRESS  LIKE MEAN OLD MEAN OLD GEORGIA BROWN.  MEAN OLD GEORGIA BROWN  MEANEST WOMAN IN THE WHOLE DAMN TOWN  THAT MEAN OLD, MEAN OLD GEORGIA BROWN  IT'S THAT MEAN OLD GEORGIA BROWN  MEANEST WOMAN THAT YOU EVER SEEN  THAT MEAN OLD, MEAN OLD GEORGIA BROWN.   [CHEERS AND APPLAUSE]   [CHEERS AND APPLAUSE]

THIS IS OUR LAST SONG,

THIS IS OUR LAST SONG, HOUSE IN THE SKY. ♪  THIS OLD WORLD CAN GET SO MIGHTY LONESOME AS YOU RIDE ON YOUR WAY BUT ON THE DAY WHEN THE FINAL HOUR GREETS ME TAKE ME HOME LORD I PRAY LET ME GO TO MY HOME WHERE I KNOW I BELONG LET ME GO TO MY HOME WHERE I KNOW I BELONG TO HIS HOUSE AWAY IN THE SKY ♪  HE RESIDES INSIDE A HOUSE OF GOLDEN LIKE THE SUN SHINING DOWN AND AT THE HOUR OF MY END I WILL FIND HIM IN THE LIGHT ALL AROUND LET ME GO TO MY HOME WHERE I KNOW I BELONG LET ME GO TO MY HOME WHERE I KNOW I BELONG TO HIS HOUSE AWAY IN THE SKY ♪  LET THE BIRDS THAT ARE FLYING ALL AROUND ME THROUGH THE AIR SING HIS NAME LIKE A BIRD WHEN THE FINAL HOUR GREETS ME LIKE A BIRD WHEN THE FINAL HOUR GREETS ME UP ABOVE THE POURING RAIN WHEN I GO TO MY HOME  WHERE I KNOW I BELONG  TO HIS HOUSE AWAY IN THE SKY  WHERE I KNOW I BELONG  TO HIS HOUSE AWAY IN THE SKY ♪  SO MY FRIENDS DO NOT CRY WHEN THE DAY COMES WHEN I GO SAY GOODBYE I'LL BE ONE WITH THE MAKER OF CREATION WITH HIM I LIVE AND NEVER DIE WHEN I GO TO MY HOME  WHERE I KNOW I BELONG  TO HIS HOUSE AWAY IN THE SKY  WHEN I GO TO MY HOME  WHERE I KNOW I BELONG  TO HIS HOUSE  TO HIS HOUSE  TO HIS HOUSE  AWAY IN THE SKY  TO HIS HOUSE  AWAY IN THE SKY ♪   [CHEERS AND APPLAUSE]   [CHEERS AND APPLAUSE]

THANK YOU. WE'RE DAMN BULLETS.

THANK YOU. WE'RE DAMN BULLETS. THANK YOU. 

THANK YOU, EVERYBODY. MR. BILL THURMAN ONE MORE TIME.  [CHEERS AND APPLAUSE] THANK YOU.  [CHEERS AND APPLAUSE] THANK YOU. YOU ALL HAVE A GOOD NIGHT.

 
If you enjoy "On the Front Row with Damn Bullets", consider making a tax-deductible gift to the AETN Foundation. Thank you for your support!
AETN.org > Programs > AETN Presents > On the Front Row > On the Front Row with Damn Bullets